Ο Σεμπάστιαν Φέτελ διέλυσε τον ανταγωνισμό και στην Μόντσα, φτάνοντας εύκολα στην κατάκτηση της 10ης pole position του μέσα στη χρονιά και διατηρώντας παράλληλα το φετινό απόλυτο της Red Bull σε κατατακτήριες δοκιμές.
Ανάμεσα σε αυτούς που βρέθηκαν στο paddock για να παρακολουθήσουν από κοντά τις κατατακτήριες, ήταν οι Φλάβιο Μπριατόρε, Νίκι Χέιντεν και Φάμπιο Καπέλο
Ο γερμανός πιλότος ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής (11/9, 15:00GR).
Τρίτος ήταν ο άλλος οδηγός της McLaren, Τζένσον Μπάτον, ακολουθούμενος από τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έσωσε το γόητρο της Ferrari μπροστά στο κοινό της, γράφοντας τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο των κατατακτήριων.
Πίσω τους, στην τρίτη σειρά του grid, θα είναι οι Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull) και Φελίπε Μάσα (Ferrari), ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι δύο Renault και οι δύο Mercedes.
Η εξέλιξη των κατατακτήριων δοκιμών
Οι οδηγοί της McLaren ήλπιζαν ότι θα ήταν σε θέση διεκδικήσουν την πρώτη τους pole για φέτος στην Μόντσα, ωστόσο ο συνδυασμός Φέτελ-Red Bull αποδείχτηκε αχτύπητος και εκεί – σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ταιριάζει πολύ στο μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας, η οποία δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην Ιταλία.
Με βάση τους χρόνους στο Q1 και στο Q2 περιμέναμε μια αρκετά κλειστή μάχη για την pole, όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε επιβλητική εμφάνιση στο τελευταίο κομμάτι. Πήρε από νωρίς κεφάλι με χρόνο 1:22.613, τον οποίο βελτίωσε στο 1:22.275 μετά το πέσιμο της καρό σημαίας.
Οι Χάμιλτον και Μπάτον είχαν τις θέσεις 2 και 3 από τους πρώτους γύρους τους, αλλά βλέποντας τον Φέτελ να κινείται πάρα πολύ γρήγορα στο τέλος, προτίμησαν να μην ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους και να γυρίσουν στα pits ώστε να εξοικονομήσουν λάστιχο.
Ο Αλόνσο πήγε καλύτερα απ’ ό,τι είχε δείξει στις ελεύθερες δοκιμές και παρότι δεν κατάφερε να απειλήσει τις McLaren, άρπαξε στο τέλος την τέταρτη θέση από τον Ουέμπερ, ο οποίος δεν κατόρθωσε να κινηθεί σε παρόμοιο ρυθμό με τον team mate του.
Εκτος ήταν ο Μάσα, ενώ ο Βιτάλι Πετρόφ έκανε πολύ καλή εμφάνιση, παίρνοντας την έβδομη θέση μπροστά από τον Μίκαελ Σουμάχερ.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ο μοναδικός πιλότος που δεν έτρεξε καθόλου με τη μαλακή γόμα στο Q3, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην ένατη θέση. Ηταν μια επιλογή στρατηγικής για τον γερμανό, ο οποίος θυσίασε ορισμένες θέσεις στο grid για να ξεκινήσει τον αγώνα με τη μέση γόμα.
Την κορυφαία 10άδα συμπλήρωσε ο Μπρούνο Σένα. Ο βραζιλιάνος κατάφερε να προκριθεί για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο Q3, με διαφορά μόλις έξι χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Πολ ντι Ρέστα της Force India, ωστόσο δεν βγήκε στην πίστα για να γράψει χρόνο στο τελευταίο κομμάτι.