Εξι pole position σε έξι Γκραν Πρι. Από μόνο του το στατιστικό μαρτυράει την υπεροχή των Red Bull στα κατατακτήρια δοκιμαστικά για το 2010. Από την πρώτη θέση του γκριντ θα ξεκινήσει ξανά ο Μαρκ Γουέμπερ, καταφέρνοντάς το για τρίτη φορά εφέτος και δεύτερη σερί. Δίπλα στον Αυστραλό θα είναι ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ ακριβώς από πίσω του.
Μάλιστα, η επίδοση αυτή καθιστά απόλυτο φαβορί τον Γουέμπερ και για τη νίκη στον αγώνα, καθώς εάν στη Βαρκελώνη (που ο Αυστραλός ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου) είναι μια φορά δύσκολο να χάσει την καρό σημαία αυτός που ξεκινάει από την pole position, στους στενούς δρόμους του Μονακό το ποσοστό επιτυχίας αυξάνεται επί δέκα. Αξίζει να σταθεί κάποιος στο γεγονός ότι ο Γουέμπερ ήταν και ο μοναδικός που κατέβηκε κάτω από το ένα λεπτό και δεκατέσσερα δευτερόλεπτα.
Ομως, ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα δεν δείχνει διατεθειμένος να τα παρατήσει. Ο Πολωνός πιλότος της Renault έδειξε καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών στην πίστα του Μόντε Κάρλο ότι έχει την ταχύτητα για κάτι πολύ καλύτερο από τα καλά πλασαρίσματα στους προηγούμενους αγώνες. Δηλαδή να διεκδικήσει την πρωτιά μέχρι τέλους.
«Πιπέρι» στην… καυτή μάχη που περιμένουμε να δούμε στον αγώνα της Κυριακής (16/05) αναμένεται να ρίξει και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έχει δείξει ότι έχει τη δυνατότητα να κάνει ενδιαφέροντες τους αγώνες. Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull απέδειξε ότι τα αυστριακά μονοθέσια έχουν το κάτι παραπάνω στις κατατακτήριες δοκιμές, χωρίς κάτι τέτοιο να φαίνεται από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Μάλιστα, με την παρουσία του Φέτελ στην τρίτη θέση της εκκίνησης ολοκληρώνεται ένα ιδιότυπο 1-2-3 για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρα Renault.
Από την τέταρτη θέση θα ξεκινήσει ο Φελίπε Μάσα, που έδειχνε με τις επιδόσεις των Ferrari την Παρασκευή (14/05) ότι θα έχει τον πρώτο λόγο για τη διεκδίκηση της pole position. Κάτι που ίσχυε και για τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος, όμως, θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση, λόγω ατυχήματος στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών. Ο Ισπανός πιλότος έριξε το κόκκινο μονοθέσιο στις μπαριέρες της πίστας, καταστρέφοντάς το σε τέτοιον βαθμό, που ήταν αδύνατο να επισκευαστεί για τα κατατακτήρια δοκιμαστικά.
Από εκεί και πέρα, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Λιούις Χάμιλτον (που για ακόμη ένα GP ήταν γρηγορότερος από τον Μπάτον), Νίκο Ρόσμπεργκ (ξανά ταχύτερος του Σουμάχερ), Μίκαελ Σουμάχερ, Τζένσον Μπάτον, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Βιταντόνιο Λιούτσι (ο οποίος κατάφερε να γράψει ταχύτερο χρόνο από τον Σούτιλ για πρώτη φορά εφέτος και για δεύτερη στη συνύπαρξή τους στη Force India).
Αναλυτικά η κατάταξη στα κατατακτήρια δοκιμαστικά του GP Μόντε Κάρλο
1. Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:15.035 1:14.462 1:13.826
2. Κουμπίτσα Renault 1:15.045 1:14.549 1:14.120
3. Φέτελ Red Bull-Renault 1:15.110 1:14.568 1:14.227
4. Μάσα Ferrari 1:14.757 1:14.405 1:14.283
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:15.676 1:14.527 1:14.432
6. Ρόσμπεργκ Mercedes 1:15.188 1:14.375 1:14.544
7. Σουμάχερ Mercedes 1:15.649 1:14.691 1:14.590
8. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:15.623 1:15.150 1:14.637
9. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 1:15.590 1:15.083 1:14.901
10. Λιούτσι Force India-Mercedes 1:15.397 1:15:061 1:15.170
11. Χούλκενμπεργκ Williams-Cosworth 1:16.030 1:15.317
12. Σούτιλ Force India-Mercedes 1:15.445 1:15.318
13. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 1:15.961 1:15.413
14. Πετρόφ Renault 1:15.482 1:15.576
15. Ντε λα Ρόσα Sauber-Ferrari 1:15.908 1:15.692
16. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:16.175 1:15.992
17. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari 1:16.021 1:16.176
18. Κοβαλάινεν Lotus-Cosworth 1:17.094
19. Tρούλι Lotus-Cosworth 1:17.134
20. Γκλοκ Virgin-Cosworth 1:17.377
21. Ντι Γκράσι Virgin-Cosworth 1:17.864
22. Σένα HRT-Cosworth 1:18.509
23. Τσάντοκ HRT-Cosworth 1:19.559
24. Αλόνσο Ferrari –
Μάλιστα, η επίδοση αυτή καθιστά απόλυτο φαβορί τον Γουέμπερ και για τη νίκη στον αγώνα, καθώς εάν στη Βαρκελώνη (που ο Αυστραλός ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου) είναι μια φορά δύσκολο να χάσει την καρό σημαία αυτός που ξεκινάει από την pole position, στους στενούς δρόμους του Μονακό το ποσοστό επιτυχίας αυξάνεται επί δέκα. Αξίζει να σταθεί κάποιος στο γεγονός ότι ο Γουέμπερ ήταν και ο μοναδικός που κατέβηκε κάτω από το ένα λεπτό και δεκατέσσερα δευτερόλεπτα.
Ομως, ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα δεν δείχνει διατεθειμένος να τα παρατήσει. Ο Πολωνός πιλότος της Renault έδειξε καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών στην πίστα του Μόντε Κάρλο ότι έχει την ταχύτητα για κάτι πολύ καλύτερο από τα καλά πλασαρίσματα στους προηγούμενους αγώνες. Δηλαδή να διεκδικήσει την πρωτιά μέχρι τέλους.
«Πιπέρι» στην… καυτή μάχη που περιμένουμε να δούμε στον αγώνα της Κυριακής (16/05) αναμένεται να ρίξει και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έχει δείξει ότι έχει τη δυνατότητα να κάνει ενδιαφέροντες τους αγώνες. Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull απέδειξε ότι τα αυστριακά μονοθέσια έχουν το κάτι παραπάνω στις κατατακτήριες δοκιμές, χωρίς κάτι τέτοιο να φαίνεται από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Μάλιστα, με την παρουσία του Φέτελ στην τρίτη θέση της εκκίνησης ολοκληρώνεται ένα ιδιότυπο 1-2-3 για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρα Renault.
Από την τέταρτη θέση θα ξεκινήσει ο Φελίπε Μάσα, που έδειχνε με τις επιδόσεις των Ferrari την Παρασκευή (14/05) ότι θα έχει τον πρώτο λόγο για τη διεκδίκηση της pole position. Κάτι που ίσχυε και για τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος, όμως, θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση, λόγω ατυχήματος στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών. Ο Ισπανός πιλότος έριξε το κόκκινο μονοθέσιο στις μπαριέρες της πίστας, καταστρέφοντάς το σε τέτοιον βαθμό, που ήταν αδύνατο να επισκευαστεί για τα κατατακτήρια δοκιμαστικά.
Από εκεί και πέρα, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Λιούις Χάμιλτον (που για ακόμη ένα GP ήταν γρηγορότερος από τον Μπάτον), Νίκο Ρόσμπεργκ (ξανά ταχύτερος του Σουμάχερ), Μίκαελ Σουμάχερ, Τζένσον Μπάτον, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Βιταντόνιο Λιούτσι (ο οποίος κατάφερε να γράψει ταχύτερο χρόνο από τον Σούτιλ για πρώτη φορά εφέτος και για δεύτερη στη συνύπαρξή τους στη Force India).
Αναλυτικά η κατάταξη στα κατατακτήρια δοκιμαστικά του GP Μόντε Κάρλο
1. Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:15.035 1:14.462 1:13.826
2. Κουμπίτσα Renault 1:15.045 1:14.549 1:14.120
3. Φέτελ Red Bull-Renault 1:15.110 1:14.568 1:14.227
4. Μάσα Ferrari 1:14.757 1:14.405 1:14.283
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:15.676 1:14.527 1:14.432
6. Ρόσμπεργκ Mercedes 1:15.188 1:14.375 1:14.544
7. Σουμάχερ Mercedes 1:15.649 1:14.691 1:14.590
8. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:15.623 1:15.150 1:14.637
9. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 1:15.590 1:15.083 1:14.901
10. Λιούτσι Force India-Mercedes 1:15.397 1:15:061 1:15.170
11. Χούλκενμπεργκ Williams-Cosworth 1:16.030 1:15.317
12. Σούτιλ Force India-Mercedes 1:15.445 1:15.318
13. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 1:15.961 1:15.413
14. Πετρόφ Renault 1:15.482 1:15.576
15. Ντε λα Ρόσα Sauber-Ferrari 1:15.908 1:15.692
16. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:16.175 1:15.992
17. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari 1:16.021 1:16.176
18. Κοβαλάινεν Lotus-Cosworth 1:17.094
19. Tρούλι Lotus-Cosworth 1:17.134
20. Γκλοκ Virgin-Cosworth 1:17.377
21. Ντι Γκράσι Virgin-Cosworth 1:17.864
22. Σένα HRT-Cosworth 1:18.509
23. Τσάντοκ HRT-Cosworth 1:19.559
24. Αλόνσο Ferrari –