Η ελληνική κρίση τροχοπέδη στην καθημερινότητά μας, δικαιολογία στα χείλη του προέδρου Ομπάμα για τα χάλια της αμερικανικής οικονομίας, αλλά και εφαλτήριο για μια -έστω σύντομη- κουβέντα με έναν πραγματικό σερ και μάλιστα μέσα στο «σπίτι» του. Αλλωστε, κάθε πότε σου δίνεται η ευκαιρία να πλησιάσεις μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, πόσο μάλλον να τον ρωτήσεις και εκείνος να απαντήσει σε μια αίθουσα κατάμεστη με δημοσιογράφους από κάθε γωνιά του πλανήτη…
Ο σερ Αλεξ Φέργκισον είχε μόλις επιστρέψει στην «Evolution Suite» του Ολντ Τράφορντ, φορώντας το παπιγιόν του! Εκεί και όλα τα αστέρια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Η επισήμανση ότι ερχόμαστε από την Ελλάδα τον κάνει να στρέψει το βλέμμα του προς το μέρος μας και η αναφορά στην κρίση που μας κάνει να κυνηγάμε λυσσαλέα την είδηση (και μαζί με αυτή το ψωμί μας, σε μια ακόμα πιο δύσκολη συγκυρία για τον ελληνικό Τύπο) τον έκανε να χαμογελάσει! Εριξε μια ματιά στο καρτελάκι με τα προσωπικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, μέσο ενημέρωσης, χώρας προέλευσης) και ξεμάκρυνε λίγο από το πλήθος όλων όσων περίμεναν για ένα αυτόγραφο, για μια αναμνηστική πόζα μαζί του…
-Σήμερα μιλάμε για μπίζνες ή για ποδόσφαιρο;
«Μα το ποδόσφαιρο είναι μπίζνες», απαντά εκείνος που ηγείται σήμερα της μεγαλύτερης εξαγωγικής μονάδας στη Βρετανία. Γιατί, αν ο τουρισμός και η πανεπιστημιακή εκπαίδευση θεωρούνται από πολλούς (και μάλλον είναι) η «βαριά βιομηχανία» των Αγγλών, το ποδόσφαιρο και ειδικότερα οι «κόκκινοι διάβολοι» είναι ίσως το κορυφαίο εξαγώγιμο προϊόν τους.
-Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για ποδόσφαιρο και μπίζνες… Εχετε υπόψη κάποιον παίκτη από την Ελλάδα που θα μπορούσε να ενταχθεί στην ομάδα; Παρακολουθείται κάποιον αυτήν την περίοδο;
«Οχι, δεν υπάρχει κάποιος παίκτης που να βρίσκεται στα σχέδια μας αυτή την περίοδο», υποστηρίζει με κατηγορηματικό τρόπο ο εδώ και 24 χρόνια (6 Νοεμβρίου του 1986) μάνατζερ της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. «Παρακολουθούσαμε κάποιον πριν από χρόνια, αλλά η περίπτωση δεν προχώρησε. Ηταν από τον Παναθηναϊκό», συμπληρώνει, δείχνοντας να έχει ξεκάθαρη εικόνα για το κάθε τι που αφορά το χθες, το σήμερα και το αύριο αυτής της μεγάλης ομάδας.
-Μιλάτε για τον Νίνη;
«Ειλικρινά δεν θυμάμαι το όνομα του, πάνε χρόνια…».
-Ξέρετε, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, έτσι και στην Ελλάδα κάποιοι χρησιμοποιούν το όνομα της Γιουνάιτεντ…
«Αυτό είναι το ποδόσφαιρο», απαντά κοφτά και επιστρέφει για τα ελάχιστα λεπτά που απομένουν (βάση του αυστηρού προγράμματος), μπροστά στις δεκάδες κάμερες που μανιωδώς αναζητούν ένα του στιγμιότυπο, έναν του μορφασμό, μια του κίνηση.
Γιατί πράγματι αυτό είναι το ποδόσφαιρο σήμερα στην Αγγλία. Μια βιομηχανία, στην οποία τα «βαριά» χαρτιά αντιστέκονται ακόμα και μέσα στο αρνητικό επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνει η παγκόσμια οικονομική ύφεση. Συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων κλείνονται και η ανακοίνωσή τους αποτελεί γεγονός που κινητοποιεί μια ολόκληρη πόλη. Μια πόλη που έτσι και αλλιώς ζει και αναπνέει από και για τη Γιουνάιτεντ.
Οπως συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες στο Μάντσεστερ, με αφορμή την ανακοίνωση χορηγίας της ιαπωνικής Epson στην ποδοσφαιρική ομάδα της Γιουνάιτεντ. Ενας από τους κορυφαίους κατασκευαστές εκτυπωτών, σαρωτών και βιντεοπροβολέων αναλαμβάνει αποκλειστικός χορηγός για τα συγκεκριμένα είδη σε κάθε γωνιά των εγκαταστάσεων του «Ολντ Τράφορντ». Μια συνεργασία που ξεκινά επισήμως σήμερα, στο ημίχρονο του εντός έδρας αγώνα με την Μπλάκμπερν Ρόβερς. «Η συνέργια με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ένα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο όνομα, μας φέρνει ακόμα πιο κοντά στους πελάτες μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Οδηγώντας τις εξελίξεις με τη δημιουργικότητα και τις καινοτομίες τους, οι δυο αυτές φίρμες μοιράζονται το κοινώς πάθος για την επιτυχία», έλεγε χαρακτηριστικά το απόγευμα της Παρασκευής ο πρόεδρος της Epson, κ. Μινόρου Ουσούι, με φόντο το μαγευτικό «θέατρο των ονείρων».